telefoonnummer behouden met nummerbehoud

Wil je een overstap maken naar een andere provider, maar wil je wel je huidige nummer behouden omdat al je contacten je reeds kennen met dit nummer en je het niet ziet zitten om dit te veranderen? Dan kan je nummerbehoud toepassen.

Hoe kan je nummerbehoud aanvragen?

Loopt je mobiele abonnement af bij de provider waar je je abonnement wilt opzeggen, dan kun je nummerbehoud aanvragen bij je nieuwe provider. Je dient contact op te nemen met je nieuwe provider, deze zal vervolgens de aanvraag voor het behouden van je nummer en het opzeggen van het abonnement indienen bij je oude provider. Doorgaans ontvang je binnen 3 werkdagen een bericht van je nieuwe provider of het nummerbehoud verzoek door je vorige provider is goedgekeurd en per wanneer je nummer zal worden omgezet naar je nieuwe abonnement.

Let op: houd rekening met de standaard opzegtermijn van 1 maand voor particulieren. Voor zakelijke gebruikers is deze termijn 3 maanden.

Nummerbehoud na het afkopen van je abonnement

Wil je vroegtijdig overstappen naar een andere provider, terwijl je nog langer dan 1 maand een contract heb lopen bij je huidige provider EN wil je je huidige telefoonnummer meenemen? Dan is het mogelijk om je mobiele abonnement af te kopen en bij je nieuwe provider nummerbehoud aan te vragen. Neem contact op met je huidige provider om te horen hoe je deze procedure in gang kan zetten.