huidige telefoon abonnement opzeggen

Wil jij je huidige mobiele telefoon abonnement stopzetten? Hier lees je hoe je dit kunt doen en welke spelregels providers in acht nemen.

Een maand opzegtermijn van je telefoon abonnement

Bij het opzeggen van je mobiele telefoon abonnement hebben de providers (o.a. Telfort, T-mobile, Vodafone, KPN, Ben) als spelregel dat je een opzegtermijn hebt van 1 maand *.

Let op: Deze opzegtermijn geld nadat je volledige abonnementsduur is verstreken.

Heb je een abonnement afgesloten voor de duur van 12 maanden, dan zal je dit telefoon abonnement kunnen opzeggen als deze 12 maanden voorbij zijn. Wel is het mogelijk de opzegtermijn van 1 maand al in te zetten voordat je contract afloopt. Zo kan je in dit voorbeeld in de 11e maand aangeven dat de 12e maand je laatste maand is dat je gebruik wenst te maken van de diensten van je huidige provider en dat je per direct na het aflopen van je contractduur je telefoon abonnement wilt opzeggen.

Heb je een telefoon abonnement en wil je deze beëindigen voordat je contract is afgelopen? Lees dan het artikel: contract afkopen.

* Telfort hanteert voor klanten die na 1 oktober 2002 een contract hebben afgesloten een opzegtermijn van 3 maanden. Klanten die voor 1 oktober 2002 een mobiel abonnement hebben afgesloten kunnen per direct opzeggen.

Zakelijke klanten hebben een opzegtermijn van 3 maanden

Zakelijke klanten hebben een langere opzegtermijn dan de privé gebruikers. Met een zakelijk mobiel abonnement dien je rekening te houden met een termijn van 3 maanden, voordat je abonnement kan worden stopgezet.

Contract opzeggen nadat de standaard contractduur is verstreken

Als je een abonnement het voor de duur van 12 of 24 maanden en deze zijn inmiddels verstreken, dan kan je te allen tijde je contract opzeggen, met de in acht neming van de opzegtermijn van 1 maand (zakelijke klanten: 3 maanden). Een telecom provider, zal het contract dus niet stilzwijgend verlengen met 12 of 24 maanden.

Hoe kan je je telefoon abonnement stopzetten?

Bij de verschillende telecom providers gelden verschillende regels m.b.t. het stopzetten van een abonnement. Hieronder vind je de procedures van de grootste providers in Nederland.

Vodafone contract opzeggen

  • Online opzeggen, als je je contract online hebt afgesloten
  • Telefonisch opzeggen: Bel met je Vodafone mobiel 1201  (bel naar: 1200 als je contract is afgesloten voor 6 september 2010)
  • Schriftelijk opzegging van je contract, door een brief te sturen naar het volgende adres:

Vodafone Afdeling Annuleringen
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Zet in de brief: naam, adres, mobiele nummer, gewenste einddatum contract en je handtekening

T-Mobile contract stopzetten

Je kunt je abonnement bij T-Mobile alleen opzeggen door te bellen met de klantenservice: 06-24001200.
De klantenservice van T-Mobile is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 17.30 uur.

Telfort contract opzeggen

  • Telefonisch opzeggen door te bellen naar: 0900-9596
  • Mailen, door gebruik te maken van het klantenservice contact formulier op de website van Telfort:

KPN abonnement stopzetten

  • Online, via mijnKPN
  • Telefonisch opzeggen kan via: 1200 (vanaf je KPN mobiel) andere telefoon: 0800-0105 (gratis)
  • Mailen: klantenservice contact formulier op de KPN website.

Hi contract opzeggen

  • Onine opzeggen via het opzeg formulier van Hi op de website
  • Telefonisch:

Stap 1: bel 1200 (06-12001200)
Stap 2: kies optie 2 ‘Klantenservice’
Stap 3: kies optie 2 ‘Vragen over het opzeggen of verlengen van je abonnement’

  • Schriftelijk:

Hi Klantenservice T.a.v. opzeggen
Postbus 13500
9700 EG Groningen

Zet in de brief:Naam, Klantnummer, Rekeningnummer, Telefoonnummer, Gewenste einddatum contract

BEN abonnement beëindigen

  • Telefonisch: 0900-0401405 (€ 0,35 per gesprek)